Wednesday 11 July 2012

Diari Diet - Day 1

Hai..

Enty ke dua untuk hari ini. Saya mesti tulis cepat cepat, takut nanti saya lupa. Untuk rujukan di masa akan datang kan. Jadi diet saya bersama Alpha Lipid SDII akan dikongsi bersama. Saya berjaya melepasi hari pertama. Hari ni dah hari kedua. Moh kita tengok apa menu semalam ye.

Day 1
 11.7.2012 (Rabu)

Pagi (Breakfast)
  1. Shake SDII (2 scoop sd2 + 250ml air masak)
  2. 2 biji telur setengah masak
  3. 3 pcs sosej
  4. Air masak

ini je yg ada gambar :)
org lain makan roti canai.. tapi saya maintain tak tergugat pun hehe


Antara waktu pagi nak ke lunch, saya rasa lapar saya kunyah sosej. itu sebabnya kat menu pagi saya letak sosej 3pcs. dan minum air masak.

Tengahhari (Lunch)

1. Shake SDII (2 scoop sd2 + 250ml air masak)
2. Ikan keli goreng belado , sayur terung kari, ayam masak sup 2 ketul
3. Air masak

Antara lunch ke dinner saya rasa lapar saya makan sayur salad digulung dengan telur masin, owh sedapnya.. teringat2 lah pulak

lunch tiada picture coz lupa..

Ini untuk mempercepatkan lagi pembakaran lemak jadi saya berusaha dengan senaman - skipping. betul ke ayat.
Semalam, jam 5.30 petang, saya berskipping sebanyak 100 kali dengan menggunakan tali skipping yang hanya berharga rm 2.50 ini hehe



Petang (Dinner)
Dinner saya semalam jam 7.00pm.

1. Shake SDII (2 scoop sd2 + 250ml air masak)
2. Salad, tomato, ayam goreng asam jawa, tauhu goreng, telur masin dan sambal belacan
3. Air masak


dinner semalam, ada sosej lebih  tu tapi saya tak makan hehe
tengok pic banyakkan, tapi saya tak menghabiskan semuanya, saya mengamalkan konsep makan sebelum lapar dan berhenti sebelum kenyang..

Antara dinner ke supper saya hanya minum air masak sebab dah x lapar, cuma dahaga ajo


Sebelum tidur (Supper)

1. Shake SDII (2 scoop sd2 + 250ml air masak)
2. Air masak

Shake terakhir malam tadi jam 11.30pm. saya dah tidur sebelum itu dan terjaga bila teringat belum shake2 lagi hehe. 

Air masak mesti minum 2liter ++ ye.

Lagi 14hari to go.

Sekian untuk hari pertama.




Lia Mad @ liamad@gmail.com


No comments:

Post a Comment