Friday 13 July 2012

Diari Diet - Day 3


Kita bersambung ke diari diet Day 3 bersama Alpha Lipid SDII

Day 3
13.7.12 (Jumaat)

Pagi (Breakfast)

1. Shake SDII (2 scoop sd2 + 250ml air masak)
2. Salad, tomato, 2biji telur hancus + blackpepper, 1 ketul ayam menu ni tertukar dgn hari sebelumnya ni.. hehe x pe lah sama je
3. Air masak


ni masak sendiri neh hehe


Saya cuba untuk berskipping, tetapi tak boleh tahan sebab lutut saya sakit. mungkin dia terkejut kot, tetiba je saya melompat lompat. Sudah lama sebenarnya saya tidak exercise, itu sebabnya terjadi obesiti kan. hehe.. untuk menggantikan skipping, saya ber 'chicken dance' dengan sikecil hehe

Antara breakfast ke lunch, saya hanya minum air masak sebab saya malas nak menguyah hehe.. air masak pun makanan jugak kan tapi 0 kalori.. pandai-pandai je saya alter diet ni.. kita tengoklah hasilnya nanti ye hehe


Tengahhari (Lunch)

1. Shake SDII ( 2 scoop sd2 + 250ml )
2. Ayam masak merah, sayur bayam, dan tempe
3. Air Masak

Antara lunch ke dinner saya makan,

1. sate 7cucuk daging + ayam
saya hanya makan sate dan timun bawang sahaja ye.. no nasi impit :)


Petang (Dinner)

1. Shake SDII ( 2 scoop sd2 + 250ml )
2. Ketam masak sup, kacang apa lupa , udang goreng dan kepak ayam grill
3. Air Masak

Dinner semalam lewat, sudah kul 9 malam, dah lah makan banyak tapi redha ajelah hehe


Sebelum tidur (Supper)

1. Shake SDII (2 scoop sd2 + 250ml )
2. Air Masak

Supper saya semalam dah kul 1.30pagi. nasib baik terjaga. lepas dinner saya terus tidur sebab penat hehe.. baguskan saya cakap nak diet tapi lepas makan saya tido.

Exercise saya semalam petang, pergi shopping kat giant, pastu pergi jalan-jalan kat pasar malam Putra Heights tu, beli ketam ikan apa semua.. Beli juga bahan untuk diet SDII ni, tapi tak tau lah saya akan masak ke tak hehe.. Tapi tak pe, yang penting bahan ada bila rasa nak masak, terus on je...

Ada lagi yang saya nak share, tapi kita tunggu di entry yang seterusnya..

Selesai diet saya untuk 3 hari... hari ini hari ke 4, another 12days to go... hoyyehhh



Lia Mad @ liamad456@gmail.com



No comments:

Post a Comment